2014. november 23., vasárnap

Ez lesz az első olyan


karácsonyom, amikor nincs munkám.
Úgy kell majd ajándékok után vadászni, hogy semmi bevételem nincs és a megtakarításom egyébként is nagyon meg van csappanva.
Teljesen más lesz a hangulata az egésznek.
Maga a karácsony estének is.
Képzeljétek el mekkora lúzerség egy karácsonyfa alatt ülni látszat örömmámorban úgy, hogy az ember egy senki, egy haszontalan lény.
Még lehet, hogy bejglit se lesz kedvem sütni. Tavaly annyi sütit sütöttem karácsonykor, és feldíszítettem még a függönyöket is...idén ebből mi lesz? Nem tudom.
De olyan jó lenne másképp várni a szentestét.

Néha úgy érzem, mintha az életem mostani szakasza egy vízben fuldoklás lenne, nem találom a kiutat.

(Tavaly vettem egy csodaszép piros filofaxot, amihez idén kellene vennem egy 2015-ös naptárt...ez is csak szarul esik, eszembe juttatja, hogy tavaly ilyenkor még minden rendben volt.)


5 megjegyzés:

  1. Hmm az vacak,amikor az embernek nincs munkája, de attól még nem vagy haszontalan, pláne nem senki!Gondolom nem álló nap sorozatokat nézel körömlakkozva és a sült galambra várva. Szerintem akik szeretnek, azok megértik és elfogadják(és nem is várják el), hogy nem most leped meg őket egy házimozi rendszerrel, vagy 2 jeggyel a Kanári.szigetekre...Miért nem varrsz valami klasszat? Vagy úúúúú még jobb, olyan kis kreatív vagy, miért nem csinálsz valami spéci sütit/bonbont, díszdobozba, amit dettó te készítesz? Én pl abszolut nem tudok mit venni J-nek, mert ami olyan, úgyis megveszi magának(meg amúgyis most akasztott ki egy k.drága hangfalszettel, szal most neki 3 évig nincs ajándék, amin persze jót röhögött, pedig tök komolyan gondoltam), de kitaláltam, hogy varrok neki távirányító tartó alkalmazást, amit rá lehet tenni a kanapé karfájára. Ilyet egyébként IKEA-ban is lehet kapni, de az enyém azért lesz különleges, azon kívül, h. én csináltam, mert lesz rajta plusz zseb a telefonoknak, töltőknek.Mivel a névnapja is Kari után van, így arra valszeg vmi külünleges fehérneműt kap:) (amit értelemszerűen nem ő fog viselni:P) Anyós sk.nyakláncot kap a Lila Fügés szakácskönyv mellé, Sógor barátnője dettó, neki mondjuk betáraztam egy kis Body Shopos csomagot is, mert imádja az ilyen kenőcködős biszbaszokat. Mivel Anyáék sem állnak az anyagi helyzet magaslatán, tőlük pl. az erkélyre kapunk egy többfunkciós ládikát, amiben lehet majd a virágföldet, nem használt kaspókat tartani, de a tetejére Anya varr párnát háttámlával, így végre ki tudok ülni az erkélyre olvasgatni, és ezek sem nagy dolgok, viszont ezeknek fogok a legjobban örülni, mert én magam nem tudok nekiállni barkácsolni, és tökre vágyom egy ilyenre, meg ezt ők maguk, a kis kezükkel csinálják és awww. De ha nem adnának semmit, csak együtt lennénk, én/mi annak is nagyon örülnénk, mert egyre ritkábban ezek az alkalmak.Egyébként tervezzük már egy ideje, hogy ezt az ajándékozós izét eltöröljük, és az lesz az ajesz, hogy együtt leszünk, beszélgetünk, társasozunk.Na jó hosszú lett ez a poszt, a lényeg,h. ne légy letörve! Nézz szét ilyen barkácsolós, kreatívos oldalakon, hátha homlokon pusszant a múzsa! Vagy ilyet nem szeretnél? A barátoddal egyébként nem együtt szoktatok a többieknek ajándékot adni?

    VálaszTörlés
  2. Örülök az ilyen hosszú bejegyzésnek! Köszi a tippeket, gondolkodom majd rajta van időm rá...és valóban nem sorozatnézéssel töltöm a napot, igazából csak hétvégén szoktam ilyeneket csinálni, a hétköznap nekem munka nélkül is olyan megszorításos időpont.

    Én már 2 éve felvetettem mindkét családban (az enyémben, meg pároméban is), hogy egyáltalán ne legyen ez az ajándékozósdi, mert egy csomó pénzt elköltünk, és végül kb. mindenki olyan ajándékot kap, ami nem az ő stílusa stb.
    De persze egyik részről sem egyeztek bele, sőt még szinte zokon is vették, hogy mit képzelek.
    Akkor kapják be, gondoltam, de azért szar, hogy rajtam kívül senki nem gondolja így.

    Most már olyan szintre fajult a dolog, hogy konkrétan listát küldözgetünk egymásnak(sógor, anyós stb), hogy milyen ajándéknak örülnénk...de ez is milyen már....
    És volt olyan karácsony, mikor minden egyes női rokonnak egyesével ajándékot varrtam, amit nagy büszkeség volt átadni, remélem, hogy ők is értékelték kicsit...

    Köszönöm, hogy mindig itt vagy.

    VálaszTörlés
  3. Ehh, úgy terveztem ma letudom a maradék karácsonyos bevásárlást, de olyan kanapéra költözős, olvasós idő van,hogy inkább maradtunk a fenekünkön:) Ez a lista küldős azért vicces, és legalább nagy dolgokat sorolnak fel rajta?:) Szerintem nem közhely, hogy a legszuperebb az sk ajándék, mert abban benne az ember szíve-lelke, és nem kevés ideje. Majd muti, hogy mit alkottál, ha úgy döntesz!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon sajnálom, hogy ilyen szar kedved van. A munkanélküliség nagyon le tudja törni az ember hangulatát, önbizalmát - pedig nem a munka (vagy annak hiánya) definiálja az embert, nem attól leszel hasznos vagy haszontalan lény a világban. A pénz hiánya is fájó tud lenni így kari környékén (is), mert mindenhol azt tolják az arcodba: vá-sá-rolj! Nekem is voltak szerény karácsonyaim, sőt, életem első 25 karácsonya ilyen volt, benne egy szintén munkanéküli, különösen csóró decemberrel, ráadásul pasi nélkül, úgyhogy nagyon megértelek (és ezek nem csak szavak), még ha ezzel nem is mész sokra....

    Nekem picit mindig segített, ha "erőltettem" a dolgot. Elkezdtem díszítgetni a lakást, sütöttem egy adag fahéjas sütit, feltettem Elvis karácsonyi albumát (a kedvencem!), eleinte persze csak ímmel-ámmal ment, de közben azért megjött a kedvem hozzá és hangulatba kerültem. Ha olyan típus vagy (és úgy érzékelem, te is olyan vagy - és én is különben, azért is szimpi a blogod), aki bele tud süppedni a rosszkedvbe, akkor nagyon nehéz minderre rávenni magunkat, de ha nem csinálunk semmit, akkor nem is fognak megváltozni az érzéseink, hangulatunk.

    SK ajándéktippekben én nem vagyok jó, de maga az ötlet remek, már az ötletelés, utánaolvasás is elterelheti a figyelmedet a rosszkedvedről.
    Fel a fejjel!

    VálaszTörlés